Man väljer vad man vill tro på

Och jag väljer att tro på detta!

Forskare vid Brigham and women's hospital i Boston har funnit att kroppen förbränner kalorier från alkohol annorlunda än från mat.
19 200 amerikanska kvinnor i 39 års ålder och äldre var med i studien och fick frågor om sina alkoholvanor. Deras viktökning bevakades under de kommande 13 åren. De som drack måttligt, ett till två glas om dagen, höll figuren bäst, medans fyra av tio uppgav att de var helnykterister och de hade ökat mest i omfång.

Upptäckten kan förklara varför franska och italienska kvinnor inte tycks bli överviktiga trots att de ofta dricker vin till maten.
Aftonbladet

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback